Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 28 - Omtanke och pepp!

När jag i slutet på förra veckan fyllde i min vikt (you know the 1,3 upp...) på PT Online så dröjde inte länge förrän jag hade ett peppande meddelande från Olga. Likaså följde sedan omtanke om maken både från henne och från Linnéa min kostrådgivare. Plus pepp från den senare angående mitt matval. Känns väldigt skönt att ha det stödet. Plus feedbacken överhuvudtaget till exempel från Olga - höja där på den övningen. Eller från Linnéa pepp hur bra jag sköter kosten.

Även omtanken och pepp från alla er andra. Tack det betyder jättemycket för mig!!! By the way vägde mig i måndags morse för jag var nyfiken på hur kroppen reagerar efter en lugn helg med mycket återhämtning och bra mat. Voila 1 kilo var redan borta så det är också skönt att se att det nog bara var en temporary glitch med lite för mycket stress och dålig sömn. Nu kör jag så mycket positivt tänkande jag bara kan plus gör allt jag kan för att lösa min 8-17 situation som påverkar mig. Pepp och omtanke till mig själv liksom!

Kost: Enligt plan. Gjorde veckans sista planering igår och tog med resterande matlådor till jobb idag. Nu är kvällens mellisar i form utav havrekakor i ugnen och sedan är det inte matlagningsdags förrän lördag. Smidigt!
Träning: Tisdagspasset även om det var svårt att komma ur sängen...
Mentalt: Skönt med en lugnare veckan. Min hjärna behöver det.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dag 70 - Förlängt abonnemang på Mamma Fitness

Idag förlängde jag mitt abonnemang på PT Online och Mamma Fitness Sweden. Har tänkt på det ett tag och pratat igenom med maken. Jag trivs ju så himla bra med träningspassen som Olga planerar till mig, receptbanken är suverän, jag får bra feedback/pepp plus jag behöver ha koll på kostintaget samt vikten (på ett lagom sätt). Sen att jag inte har kunnat hålla tassarna ifrån socker är ju en annan sak - då kan man ju inte skylla på någon annan att resultaten uteblir. Jag signade upp för 6 månader så då blir det till mitten på januari ungefär. Speciellt bra när jag kommer börja nytt jobb i slutet på juli för då brukar man ju ha svårt att behålla rutiner etc.

Kost: Gröna vågen...
Träning: Cykelpendling och promenad
Mentalt: Lite seg men glad. Börja kännas att man behöver semester :-)

Kassar, matlagning och stålplattor!

Jag är nu inne på min fjärde vecka med Viktväktarna och jag är väldigt positivt överraskad. Självklart är den stora boosten att stålplattan visar på viktminskning. Hittills 3,6 kg ner och imorgon är det dags för nästa invägning. Följ mig på Instagram så får du ta del av resultatet :-) Men jag vågar liksom inte hoppas på något resultat eller ha några förväntningar. Känner dock hur kroppen förändras och blir mindre här och där. Hoppas bara jag har styrkan och motivationen att fortsätta om ett bakslag skulle komma.

Men jag har bestämt med mig själv att jag fortsätter denna vägen hela abonnemangstiden dvs till november oavsett. För det kommer gå upp och ner och detta kommer ta tid. Påminn mig om detta när jag surar över uteblivna resultat... Jag får även jobba mycket med hjärnspökena att jo det går att äta så mycket mat om du gör bra val och samtidigt gå ner i vikt. Men det är en tankevurpa för mig och något jag får påminna mig själv om flera gånger per dag.

Fast å andra sidan är ju det j…

Hur går jag vidare?

Funderat länge på hur jag ska ta mig närmre ett av mina mål för i år dvs det där med att komma i mina fina klänningar igen. Jag har ju kommit så otroligt långt sedan jag började på denna hälsoresan för snart 10 år sedan. Holy crap är det så länge sedan jag vägde in på över 125 pannor, inte tog mer än typ 200 steg per dag och åt skräpmat och socker varje dag!!! Jag är så stolt över hur jag förändrat mitt liv men det är ju en livslång uppgift. Och det känns som för varje år, månad, vecka och dag lär jag mig något om mig själv och hur min kropp samt knopp funkar. Plus att jag fortsätter bygga mitt facit för mig!

Körde ju tidigare i år Itrim Fokus för att komma igång med träning. Då det bestod av 3 inspirationsföreläsning och 9 PT Small Group tillfällen. Och träningen funkar ju strålande nu men fråga inte om armhävningarna och Ica-Klassikern bara... Nu är jag redo för nästa steg - att ta tag i maten. Eller snarare planeringen av min mat och portionsstorlekarna. Att äta lagom portioner, gö…