100 + 100 = jäkligt nöjd!

Huvudet gör ont, knäna och handlederna ömmar och valkar i handflatorna som dunkar men fasiken vad jag är lycklig :-) Anledning till allt detta så där en torsdag? Pass med PT-Malou och yikes idag så inte bara lackade svetten den stänkte hej vilt över hela gymmet...


Visserligen så började det inte så bra för jag tjoffade huvudet rakt upp i ett skåp i omklädningsrummet. Såg nästan stjärnor och nu har jag värsta bulan. Men bara bita ihop man måste ju vara tuff och cool på gymmet. Efter uppvärmning med crosstrainer och olika TXR-övningar bla en där jag skulle sitta på golvet med ena benet utsträckt och den andra foten i golvet sen skulle jag resa mig upp...


Andra hälften utav passet bestod utav en WOD dvs Workout of the Day. Då gör man ett visst antal övningar med visst antal reps samt vikter. Man får vila mellan men allt går på tid så... Det jag fick göra vad marklyft med 30 kilo på stången som bara den väger sina modiga kilo samt burpees. Repitionerna var: 10 marklyft, 40 burpees, 20 marklyft, 30 burpees, 30 marklyft 20 burpees och slutligen 40 marklyft 10 burpees.


Finns därför en anledning till att jag känner mig lite mörbultad. Värst var faktiskt marklyften för man tappar greppet plus att man är så andfådd efter burpeesarna att det är svårt att böja sig ner. Extra stolt är jag att jag gjorde 40 burpees på raken utan vila!!!! 


Och totalt blev det ju 100 marklyft och 100 burpees. Pulsen säger också ganska mycket då jag låg på 116 i genomsnitt med 153 som max och halva tiden utav passet i zonen. Inte illa för ett styrketräning/crossfit-pass och numera har jag 100 som världsrekord i burpees!!!


Marklyften andra rundan dvs 30 st avklarade och no rush till burpees precis :-)


Obs! Här har jag redan gjort 40 burpess och är inne på andra rundan med 30..



Och de sista burpeesarna dvs 100!!!


Trots handskar så känns det i händerna...

Kommentarer

  1. Shit, 100 burpees. Hon är inte att leka med den där PTn, men det är väl som det ska va! :-) Ett tips när du gör burpees eller andra 'ställa sig upp'-övningar är att ibland ställa sig med vänster ben först. Så blir man lite mer liksidig. Gör inte som jag bara och gör ALLA med 'fel' ben, det blev lite väl mkt, så nu dras med en jädra överansträngning i vänster baksida. Lagom är bäst! Kämpa på och glad midsommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä hon är tuff :-) Håller med dig om att jag borde gjort hälften på varje ben dvs i resningen. Problemet är mitt vänster knä som inte samarbetar så det blir höger så får jobba lite extra. Hoppas det löser sig. Hoppas din midsommar vart bäst!

      Radera
  2. Svar
    1. Tack Suzan och detsamma plus grattis på fölsedagen en dag för sent :-)

      Radera
  3. Hej
    Jäklar så impad jag är..jisses att du orkar så mycket
    Ha nu en riktigt bra midsommar
    kram Susanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jättemycket Susanne! Hoppas din midsommar var kanon! Kram

      Radera
  4. Jädrar vad bra! Grymt jobbat!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Hur många burpees?

Recension av tyngdtäcke

Har du en hinklista?