Veckans löparpass

Då var den tredje veckan avslutad på mitt Running Sweden löparschema. Inte illa och jag är väldans stolt faktiskt. Men jag vet också att oavsett väder så ska jag ut på den rundan som är bestämd en viss dag dvs jag prioriterar detta i topp annars så vet jag att jag inte kommer fullfölja...

Mest stolt är jag över mina två första gröna pass dvs pass där man ska springa hela tiden. Obs inte efter en specifik hastighet utan här gäller det att få in löpartekniken och att inte ge upp dvs börja gå. Denna veckan har det vart pass på 30 minuter vardera men redan nästa vecka finns det ett 45 minuters - yikes! Jaja den tiden den sorgen :-)

Så här bidde veckans pass:

Tis
Tid: 32,17 min (2,30 min uppvärm) Grönt dvs sprang hela rundan
Puls: 131 genomsnitt, 142 max, 29,35 i zonen

Tors
Tid: 45,02 min (2 min uppvärm) Gult pass dvs jogg/snabb gång
Puls: 128 genomsnitt, 140 max, 40,28 zonen

Sön
Tid: 28,20 min (1,30 min uppvärm) Grönt pass
Puls: 145 genomsnitt, 152 max, 26,43 zonen (men hade hög puls innan start - pollen antar jag för det vart tungandat idag). Nytt rekord på min 30 minuters runda och jag tyckte väl det gick snabbare. Flåsade som en flodhäst när jag kom hem :-)

Nästa vecka är passen planerade till tisdag, fredag och söndag. Denna veckan är det 2 gröna (1 på 45 min och 1 på 30 min) samt 1 gult (på 45 min). Så första veckan med 2 st 45 minutare samt ett grönt på den tiden... Veckan därefter introduceras blå färg i schemat vilket innebär intervaller. Hmm ja det är väl bara att göra det för än så länge kan man ju inte outsourca träning...

Kommentarer

  1. Woho du är grym vännen :-)

    SvaraRadera
  2. Hejja, hejja!! Hur lång runda springer du?

    //Tina E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Ingen aning för jag vill inte veta just nu. Men det är inga långa sträckor.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Hur många burpees?

Recension av tyngdtäcke

Har du en hinklista?