Första löparveckan avklarad!

Jag kan stolt meddela att nu är mina livs första löparpass avklarade och första veckan på träningsschemat därmed uppfyllt!!! Blir mindre och mindre gång utan mer och mer jogg. Idag förbättrade jag tex tiden med en hel minut på samma sträcka som jag sprang i fredagskväll.

Nästa vecka ska också 3 pass genomföras. Blir troligen tisdag, torsdag och söndag. Två utav passen ska vara på 30 minuter och ett på 45 minuter... Fortfarande på nivån jogg/snabb gång. Här kommer lite statistik från denna veckan:

Mån
Tid: 30 min
Uppvärm: 3 min
Puls: genomsnitt 128, max 146, zonen 26 min (86%)

Fre
Tid: 32,30 min
Uppvärm: 2,50 min
Puls: genomsnitt 130, max 147, zonen 29 min (90%)

Sön
Sprang/Joggade nästan hela rundan - förbättrade med 1 min
Tid 31,27 min
Uppvärm: 2 min
Puls: genomsnitt 131, max 149, zonen 28,23 min (90%)

By the way jag har aldrig fått så mycket tips angående träning dvs löpning som denna veckan. Använd pulsklocka, använd inte pulsklocka, spring en specifik sträcka, spring inte en specifik sträcka, spring med musik, spring inte med musik, spring själv, spring bara med kompis, spring på en specifik tid, spring inte på en specifik tid... Tror ni fattar galoppen :-)

Det gäller som alltid att komma fram till vad som passar en själv bäst och hittills är detta min melodi: springa själv, använda pulsklocka, ingen musik, spring enligt tid och ingen fokus på hur lång sträckan är men jag har hittat en ca 30 min runda som funkar bra. Sen kanske det ändras under resas gång.

Vidare har jag också fått väldigt många erbjudande om draghjälp dvs träningskompisar som gärna följer med på en runda. Stort tack för den stöttning och jag uppskattar verkligen allas pepp!!! Men just nu blir jag stressad på bara tanke utav sällskap. Fast kanske när jag fått mer kläm på det hela så hade det ju varit ett kul sätt att umgås så jag återkommer.

Kommentarer

  1. hur långt spinger du?? och vad duktig du är ... kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen aning som skrivet så är det en specifik tid jag ska vara ute. Sträcka får komma sen. kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Hur många burpees?

Recension av tyngdtäcke

Har du en hinklista?