Backintervaller, hopprep och plankan

Visste att det vart löpintervaller på schemat på dagens PT-pass och för första gången så var det inte med ångest över löpningen som jag körde till gymmet. Även om jag vart trött och hellre legat kvar i sängvärmen så var jag faktiskt förväntansfull och lite kaxig. Var ju första gången jag skulle springa under ett PT-pass sedan jag började med mitt Running Sweden schema. Lite grann upp till bevis och man vill ju inte göra coachen besviken :-)

Var kanske inte lika kaxig när intervallerna var över eller jo det var jag så fort jag kunde andas normalt igen... Tänk att för några månader sedan kunde jag inte springa och nu är det backintervaller som gäller. Trött som fasiken och kräkvarning mot slutet men jag är bara bäst! Först 5 min snabb gång som uppvärmning och 10 mins jogg. PT-Malou anmärkte att jag inte flåsade som jag gjorde tidigare...

Efter joggen väntade 6 intervaller på 60 sek vardera med lika mycket vila emellan. Började på incline typ 5 och speed 7 och sista gjordes på inclince på 7 och speed 9,3. Det snabbaste jag sprungit tidigare tror jag är typ 9,8 i 10 sekunder och utan incline. Och nu kan jag göra det i uppförsbacke och utan nära döden upplevelser även om det var nära. Kved ett svagt nej när PT-Malou höjde på slutet :-)

Resten utav passet blev det 3 övningar utifrån konceptet: 50 hopp med rep, benövning, plankan, 40 hopp, benövning, plankan, 30 hopp, benövning, plankan, 20 hopp, benövning, plankan, 10 hopp, benövning, plankan. Slut i rutan och jäkligt stolt. Tänk att jag kan hoppa rep jämfota och är i mitt livs form. Konstaterade nämligen krasst att jag hoppa för fasiken hopprep bättre nu än typ när jag var 7 år... Ja allt som rör träning gör jag bättre idag vid snart 40-års ålder än vid något annat år.

Plankan 20 juli 2012 - starkare nu tycker jag eller?


Plankan 24 april 2012

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Varför är jag öppen med min Gastric Bypass?

Jag är tillbaka...

Dag 70 - Förlängt abonnemang på Mamma Fitness