Fortsätt till huvudinnehåll

Nya för-frukosten

Har ju startat med en ny för-frukost för att ha mer energi till styrketräningspassen på morgonarna. Ca 1 dl turkisk yoghurt (ni vet lilla hinken), pyttelite ekologiskt vanlijpulver, hackade nötter och gojibär. Funkar väldigt bra men får nog ställa klockan lite tidigare de pass jag kör själv för att det ska hinna landa i magen :-) Direkt efter käkar jag ett kokt ägg och sedan blir det frukost på jobb en timme senare som oftast är omelett på 2 ägg. Hur äter du inför och efter dina styrkepass?



Kommentarer

  1. vart köper du det där vanlijpulvret??

    SvaraRadera
  2. Det är inte helt lätt det där med frukost + morgonträning. Själv funkar jag hyfsat bra på en tallrik av min pimpade havregrynsgröt (plussar på lite frön, nötter och kokosfett för extra stuns) och ett kokt ägg, men det är inte så himla LCHF! Annars föredrar jag faktiskt att lägga tung styrketräning på eftermiddagen, jag känner mig mycket starkare då och det blir oftast max 3 timmar efter en stadig lunch.

    Förresten finns vaniljpulvret på både Ica Maxi och Coop Forum, jag har köpt på båda ställen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har du testat bovetegröt? Ska tydligen vara ännu mer "optimalt" än havregröt. Själv är jag ingen grötmänniska utan det gäller att hitta vad som funkar för än själv :-)

      Aha va bra att det finns där också - very good to know :-)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dag 70 - Förlängt abonnemang på Mamma Fitness

Idag förlängde jag mitt abonnemang på PT Online och Mamma Fitness Sweden. Har tänkt på det ett tag och pratat igenom med maken. Jag trivs ju så himla bra med träningspassen som Olga planerar till mig, receptbanken är suverän, jag får bra feedback/pepp plus jag behöver ha koll på kostintaget samt vikten (på ett lagom sätt). Sen att jag inte har kunnat hålla tassarna ifrån socker är ju en annan sak - då kan man ju inte skylla på någon annan att resultaten uteblir. Jag signade upp för 6 månader så då blir det till mitten på januari ungefär. Speciellt bra när jag kommer börja nytt jobb i slutet på juli för då brukar man ju ha svårt att behålla rutiner etc.

Kost: Gröna vågen...
Träning: Cykelpendling och promenad
Mentalt: Lite seg men glad. Börja kännas att man behöver semester :-)

Kassar, matlagning och stålplattor!

Jag är nu inne på min fjärde vecka med Viktväktarna och jag är väldigt positivt överraskad. Självklart är den stora boosten att stålplattan visar på viktminskning. Hittills 3,6 kg ner och imorgon är det dags för nästa invägning. Följ mig på Instagram så får du ta del av resultatet :-) Men jag vågar liksom inte hoppas på något resultat eller ha några förväntningar. Känner dock hur kroppen förändras och blir mindre här och där. Hoppas bara jag har styrkan och motivationen att fortsätta om ett bakslag skulle komma.

Men jag har bestämt med mig själv att jag fortsätter denna vägen hela abonnemangstiden dvs till november oavsett. För det kommer gå upp och ner och detta kommer ta tid. Påminn mig om detta när jag surar över uteblivna resultat... Jag får även jobba mycket med hjärnspökena att jo det går att äta så mycket mat om du gör bra val och samtidigt gå ner i vikt. Men det är en tankevurpa för mig och något jag får påminna mig själv om flera gånger per dag.

Fast å andra sidan är ju det j…

Hur går jag vidare?

Funderat länge på hur jag ska ta mig närmre ett av mina mål för i år dvs det där med att komma i mina fina klänningar igen. Jag har ju kommit så otroligt långt sedan jag började på denna hälsoresan för snart 10 år sedan. Holy crap är det så länge sedan jag vägde in på över 125 pannor, inte tog mer än typ 200 steg per dag och åt skräpmat och socker varje dag!!! Jag är så stolt över hur jag förändrat mitt liv men det är ju en livslång uppgift. Och det känns som för varje år, månad, vecka och dag lär jag mig något om mig själv och hur min kropp samt knopp funkar. Plus att jag fortsätter bygga mitt facit för mig!

Körde ju tidigare i år Itrim Fokus för att komma igång med träning. Då det bestod av 3 inspirationsföreläsning och 9 PT Small Group tillfällen. Och träningen funkar ju strålande nu men fråga inte om armhävningarna och Ica-Klassikern bara... Nu är jag redo för nästa steg - att ta tag i maten. Eller snarare planeringen av min mat och portionsstorlekarna. Att äta lagom portioner, gö…