Nya skorna testade

Idag bidde det premiär för de nya träningsskorna och betyget är mycket bra. De va bekväma, klämde ingenstans och kändes bra att ha på fötterna vid alla lyft. Blev liksom stabilt :-) Men nu får PT-Malou förvarna mig lite mera vad som ska hända så rätt skor tas med utav bloggerskan. På torsdag blir det tydligen löparskorna som ska med... Börjar redan fasa för det hela :-(

Fast nu tillbaks till dagens program - olympiska lyft. En av mina favoriter och jag har övat övat övat tekniken. Idag blev det upp till bevis. Passet inleddes som vanligt med uppvärmning (cross level 12 10 min) och sedan över till en WOD. Den var tydligen densamma som vi kört för ganska exakt en månad sedan och tydligen den som fått flest svordomar från mig i PT-Malous träningsnoteringar. Jag som aldrig svär...

Här är resultatet från förra gången: http://www.butterflytina.com/2012/02/ingen-stralande-insats.html Men idag tyckte jag det vart lite mer strålande... Tydligen hade jag bara stången vid övningarna förra gången och den väger 20 kg. Idag vart det 2 st 5 kilos plattor också dvs totalt 30 kg. Och jag klarade det! Tufft, svettigt och överdjävligt gör handlederna men ändå okej tyckte jag. Bra förbättring på en månad som jag känner mig mycket nöjd med.

Efter det nötning utav alla möjliga varianter på lyften och teknik. Är inte det lättaste men väldans kul. Visserligen har jag en hel del att förbättra men I am getting there. Min största svaghet är mina handleder. Och fast kroppen kan lyfta tyngre eller gå djupare så är man inte starkare än sin svagaste länk. Måste också börja stretcha överarmarna och axlarna ordentligt så att jag får fram armbågarna där de ska vara. Så bara att fortsätta att träna och träna och träna lite till.

Men dagens betyg från PT-Malou måste ändå varit tillfredställande för vid sista rundan när jag bara nötte frivändingar med stången så fick hon rysningar utav min perfekta teknik :-) Så jag tror allt det där slitet är värt det ändå till sist. Och en dag ska jag sätta det perfekt och jag ger mig inte förrän dess!

Dagens träningsvideo på WODen vid 6 rep tillfället dvs jag har redan gjort 10, 9, 8, 7 ggr 2 och har 5,4,3,2,1 kvar... Fick dock lite hjärnsläpp när jag skulle gå över till den andra övningen - ska inte vara någon vändning utan press :-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hur många burpees?

Varför är jag öppen med min Gastric Bypass?

Jag är tillbaka...