Fortsätt till huvudinnehåll

The Yoghurt Incident...

Okej dagens lärdom är definitivt att yoghurten måste intas tidigare. Blir bara att ställa klockan en kvart tidigare - jippi vad gör man inte för träningsresultat :-) Men tror mig så illa som jag mådde genom dagens PT-pass vill jag inte vara igen. Vet ju sedan tidigare att äter jag för nära inpå ett pass så går det inte så bra. Inte att jag ska vara hungrig men jag kan inte heller ha för mycket i magen.

Jaja det är ju att testa sig fram nu i början vad som funkar så blir det nog bra när jag fått in den nya rutinen. Men det är ju inget kul när man känner att man har mera i kroppen men man kan inte för yoghurten ligger och dallrar i halsen... Fast på något sätt fick jag känslan att PT Malou hade varit lite stolt om hon framkallat en spya. Inget jag vet med säkerhet men en liten gnagande känsla har jag :-)

Men nog pratat om det utan över till dagens övningar. Kanske inte det smartaste att köra tung i går med överkroppen men smällar man får ta. För idag bidde det massa kettlebellssvingar på 8, 12 och 16 kilo. Snatchar med hantlar och frivändningsteknik med hantlar. Sumo squats med pressar och jag vet inte allt. Sedan över i Smith-maskinen för lite teknik i benböj och utfall.

Och de sista två övningarna bidde bänkpress och rodd - åter igen teknik, teknik, teknik. Men tror inte att det är lättvikter det ska tränas teknik med. Nänä här körs det på :-) Kul att PT Malou såg framsteg i min teknik för ibland kan det ju vara lagom kul att stå och nöta, nöta, nöta. Men det är det som ger resultat. Likaså med min rörlighetsträning och stretchövningar. Bara på det för att jag ska kunna nå mitt mål!

Dagens film blev den sista övningen på rodden. Mycket att tänka på att dra rätt, ryggen och axlarna i rätt position. Plus att träningsvärken på baksidan utav låren hjälpte inte till...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dag 70 - Förlängt abonnemang på Mamma Fitness

Idag förlängde jag mitt abonnemang på PT Online och Mamma Fitness Sweden. Har tänkt på det ett tag och pratat igenom med maken. Jag trivs ju så himla bra med träningspassen som Olga planerar till mig, receptbanken är suverän, jag får bra feedback/pepp plus jag behöver ha koll på kostintaget samt vikten (på ett lagom sätt). Sen att jag inte har kunnat hålla tassarna ifrån socker är ju en annan sak - då kan man ju inte skylla på någon annan att resultaten uteblir. Jag signade upp för 6 månader så då blir det till mitten på januari ungefär. Speciellt bra när jag kommer börja nytt jobb i slutet på juli för då brukar man ju ha svårt att behålla rutiner etc.

Kost: Gröna vågen...
Träning: Cykelpendling och promenad
Mentalt: Lite seg men glad. Börja kännas att man behöver semester :-)

Kassar, matlagning och stålplattor!

Jag är nu inne på min fjärde vecka med Viktväktarna och jag är väldigt positivt överraskad. Självklart är den stora boosten att stålplattan visar på viktminskning. Hittills 3,6 kg ner och imorgon är det dags för nästa invägning. Följ mig på Instagram så får du ta del av resultatet :-) Men jag vågar liksom inte hoppas på något resultat eller ha några förväntningar. Känner dock hur kroppen förändras och blir mindre här och där. Hoppas bara jag har styrkan och motivationen att fortsätta om ett bakslag skulle komma.

Men jag har bestämt med mig själv att jag fortsätter denna vägen hela abonnemangstiden dvs till november oavsett. För det kommer gå upp och ner och detta kommer ta tid. Påminn mig om detta när jag surar över uteblivna resultat... Jag får även jobba mycket med hjärnspökena att jo det går att äta så mycket mat om du gör bra val och samtidigt gå ner i vikt. Men det är en tankevurpa för mig och något jag får påminna mig själv om flera gånger per dag.

Fast å andra sidan är ju det j…

Hur går jag vidare?

Funderat länge på hur jag ska ta mig närmre ett av mina mål för i år dvs det där med att komma i mina fina klänningar igen. Jag har ju kommit så otroligt långt sedan jag började på denna hälsoresan för snart 10 år sedan. Holy crap är det så länge sedan jag vägde in på över 125 pannor, inte tog mer än typ 200 steg per dag och åt skräpmat och socker varje dag!!! Jag är så stolt över hur jag förändrat mitt liv men det är ju en livslång uppgift. Och det känns som för varje år, månad, vecka och dag lär jag mig något om mig själv och hur min kropp samt knopp funkar. Plus att jag fortsätter bygga mitt facit för mig!

Körde ju tidigare i år Itrim Fokus för att komma igång med träning. Då det bestod av 3 inspirationsföreläsning och 9 PT Small Group tillfällen. Och träningen funkar ju strålande nu men fråga inte om armhävningarna och Ica-Klassikern bara... Nu är jag redo för nästa steg - att ta tag i maten. Eller snarare planeringen av min mat och portionsstorlekarna. Att äta lagom portioner, gö…