Fortsätt till huvudinnehåll

Jo man tackar...

...eller nåt. Nu har jag fått svart på vitt att jo Jensen du kan sköta träningen prickfritt men om du slarvar med kosten så blir det motsatta resultatet på vågen. Ja jag fattar att på 5 dagar har jag inte gått upp 3 kilo rent fett. Det vill säga i fredags visade vågen 75,4 och imorse 78,4. Och maken som inte tränat och ätit lika mycket hade inga 3 kilo plus :-)

Men detta är ett kvitto på att trots 1 timme kettlebells, 3 timmar och 50 min på crossen och nästan 4 timmars promenad (under samma antal dagar) kompenserar inte det pizza, massa bröd, tårta, jordnötsringar, hamburgare med pommes m.m. Plus att jag har slarvat med sömn och vattenintag. Tänk då om jag inte tränat eller druckit massa alkohol och läsk också...

Fast jag väljer att se det så här: jag har bokfört allt matintag i ShapeUp, jag valde inga flytande kalorier, jag har tränat, jag har ställt mig på vågen, jag är medveten om vad jag har gjort och har inte ätit något i smyg, ja tårtan vart god (beställde dem med minst socker) men sockerbaksmällan vart större än jag trodde den skulle bli.

Som jag skrev igår nu gäller det att bryta detta i tid dvs inte låta tiden gå så att 5 dagar bli 5 veckor eller 5 månader. Jag har jobbat för jäkla hårt tidigare för att mess up. From idag är det åter prioritet på kosten, sömn och vatten. Sköta mina måltider, hålla mig till det jag ska äta, se till att gå och lägga mig i tid och att få i mig vatten. Träningen är inget issue och det kommer bli mer av den varan (återkommer till det).

Utmaningen är antagen och planen är lagd. Nu kör jag på!!!

Kommentarer

  1. Älskar din blogg Tina, den är ärlig och du står för det du gör och stoppar i dig utan krussiduller.... KRAM Sussie Meurk

    SvaraRadera
  2. jag läste ett par bra inlägg om just det här, att man inte kan kompensera skräpmat med träning. Jag vet att du vet det här men i allafall så tyckte jag att det var ett läsvärt inlägg.

    http://tranastyrka.se/du-kan-inte-kompensera-for-skitmat/

    http://tranastyrka.se/det-ar-inte-brist-pa-motion-som-gor-dig-fet/

    Kram, C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan väl aldrig få för mycket tips Camilla! Tackar! Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dag 70 - Förlängt abonnemang på Mamma Fitness

Idag förlängde jag mitt abonnemang på PT Online och Mamma Fitness Sweden. Har tänkt på det ett tag och pratat igenom med maken. Jag trivs ju så himla bra med träningspassen som Olga planerar till mig, receptbanken är suverän, jag får bra feedback/pepp plus jag behöver ha koll på kostintaget samt vikten (på ett lagom sätt). Sen att jag inte har kunnat hålla tassarna ifrån socker är ju en annan sak - då kan man ju inte skylla på någon annan att resultaten uteblir. Jag signade upp för 6 månader så då blir det till mitten på januari ungefär. Speciellt bra när jag kommer börja nytt jobb i slutet på juli för då brukar man ju ha svårt att behålla rutiner etc.

Kost: Gröna vågen...
Träning: Cykelpendling och promenad
Mentalt: Lite seg men glad. Börja kännas att man behöver semester :-)

Hur går jag vidare?

Funderat länge på hur jag ska ta mig närmre ett av mina mål för i år dvs det där med att komma i mina fina klänningar igen. Jag har ju kommit så otroligt långt sedan jag började på denna hälsoresan för snart 10 år sedan. Holy crap är det så länge sedan jag vägde in på över 125 pannor, inte tog mer än typ 200 steg per dag och åt skräpmat och socker varje dag!!! Jag är så stolt över hur jag förändrat mitt liv men det är ju en livslång uppgift. Och det känns som för varje år, månad, vecka och dag lär jag mig något om mig själv och hur min kropp samt knopp funkar. Plus att jag fortsätter bygga mitt facit för mig!

Körde ju tidigare i år Itrim Fokus för att komma igång med träning. Då det bestod av 3 inspirationsföreläsning och 9 PT Small Group tillfällen. Och träningen funkar ju strålande nu men fråga inte om armhävningarna och Ica-Klassikern bara... Nu är jag redo för nästa steg - att ta tag i maten. Eller snarare planeringen av min mat och portionsstorlekarna. Att äta lagom portioner, gö…

Kassar, matlagning och stålplattor!

Jag är nu inne på min fjärde vecka med Viktväktarna och jag är väldigt positivt överraskad. Självklart är den stora boosten att stålplattan visar på viktminskning. Hittills 3,6 kg ner och imorgon är det dags för nästa invägning. Följ mig på Instagram så får du ta del av resultatet :-) Men jag vågar liksom inte hoppas på något resultat eller ha några förväntningar. Känner dock hur kroppen förändras och blir mindre här och där. Hoppas bara jag har styrkan och motivationen att fortsätta om ett bakslag skulle komma.

Men jag har bestämt med mig själv att jag fortsätter denna vägen hela abonnemangstiden dvs till november oavsett. För det kommer gå upp och ner och detta kommer ta tid. Påminn mig om detta när jag surar över uteblivna resultat... Jag får även jobba mycket med hjärnspökena att jo det går att äta så mycket mat om du gör bra val och samtidigt gå ner i vikt. Men det är en tankevurpa för mig och något jag får påminna mig själv om flera gånger per dag.

Fast å andra sidan är ju det j…