Så jäkla nöjd!

Så kan jag sammanfatta mitt första hemmapass inför certifieringen! Framförallt för att jag gjorde det då hemmaträning inte är min starka sida. Vecka 1 och jo om vi säger så här - det finns utvecklingsmöjligheter :-) Därför är jag glad att jag började nu så att det sitter senare. Saker jag måste finslipa på är tekniken, uthålligheten, styrkan och rörligheten. Så tutti helt enkelt! Men jag började på en lagom nivå för jag vill att kroppen ska få vänja sig så kroppen håller.

Dagens pass bidde följande och kördes med 8 kgs bellsen (tog ca 30 min):

  • Uppvärmning med pinnen där jag kör en serie utav övningar som jag brukar dvs 10 halva axlar, 10 hela bakom, 10*2 halos, 20 sidrotationer, 10 marklyft, 10 knäböj, 10 overhead squats, 10 good mornings.
  • Tabata-intervaller: Sving
  • 20 st Snatch (vänster) 20 st Snatch (höger)
  • 40 st Knäböj
  • 20 st Clean (vänster) 20 st Clean (höger)
  • 20 st Jerk (vänster) 20 st Jerk (höger)
  • Tabata-intervaller: Sving
Efter kettlebellsen blev det premiär med Trigger point kitet. Maken joinade mig för han vill också lära sig. Lite ringrostig var jag men efter ett tag så kom det tillbaka. Skönt-ont kan man sammanfatta det hela :-) Fast nu är vi igång så nu gäller det bara att fortsätta på denna banan. Vecka 1 avklarad och nästa torsdag är det dags igen. Är du duktig på hemmaträning?

Följer du mig på Instagram har du redan sett dessa men vet att en del läsare efterlyst de bilderna då de inte finns där :-) So here you go... 

Dagens verktyg!

Dagens middag - mycket protein och åt man stor lunch får man vänligt anpassa övriga måltider... 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Varför är jag öppen med min Gastric Bypass?

Jag är tillbaka...

Dag 70 - Förlängt abonnemang på Mamma Fitness