Roddmästaren

Då börjar vi om dvs pass 1 i vecka 1 som nu blev vecka 4... Hänger ni med i svängarna? Pass 1 på träningsschemat med PT-Malou är kondition och tro mig det är en pulshöjare. Inledde med 10 min promenad på löpbandet för att skona hälen. Efter det blev det backintervaller a la 2 min gång 30 sek vila. Och för varje 2-minutare så höjdes inclinen tills den inte gick att höja mera dvs 15. Flåsigt och burn rumpa burn...

På det en WOD som bidde: 500 m rodd, 16 kg kettlebells gång och front squats ggr 5 varv. Så ro allt vad tyget håller tills 500m är uppnått, grabba tag i två kettlebells a 16 kilo styck och ut på promenad tvärs igenom gymmet, sätt ner bellsen och plocka upp skivstången och kör benböj tills PT-Malou har räknat färdigt, då greppar man taget igenom om bellsen och tillbaka till roddmaskinen för nästa 500 m. Och så fortsätter det tills 5 varv har åstadkommits.

Armhävningar i stege på det och sen landar du så här på golvet

Haha vi skrattade gott åt mitt svettavtryck på golvet...

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Hur många burpees?

Recension av tyngdtäcke

Har du en hinklista?