Fortsätt till huvudinnehåll

Busy Vår ruset coach

Jag gör ju inte det lätt för mig alltid :-) Samtidigt tycker jag det är himla kul att fixa och trixa. Därför har jag ordnat lite rolig spons till Vår ruset tjejerna i #teammalmövårruset och de tjejerna som hänger med på våra gemensamma träningstillfällen. Lite som en extra boost. Igår morse var jag hos Cecilia på Blending Bliss och hämtade den senaste mixen hon precis har lanserat. Ett glutenfritt pajskal som jag verkligen ser fram emot att testa. De som deltar på passet i Pildammarna imorgon kommer få vars en mix att testa själv och jag hoppas att de kommer gilla det.

Efter jobb igår var det sedan dags att köra till Staffanstorp för att hämta ett paket från Andmotion. Emma hade skickat proteinbars från Vitargo till tjejerna som springer med mig nästa söndag. Snällt så se till att ni anmäler er! Och det är inte slut där för precis plingade det på dörren. Bud från Camilla på Vitamin Well. Tur man har ett flexibelt jobb och kan jobba hemifrån för att vänta på godsaker. För in genom dörren kom en stor låda med senaste smaken i form utav melon - tack så mycket! Om du inte vill missa den så är det till detta tillfället på måndag som du ska anmäla dig.

Massa fina mixer som är glutenfria! Snart ska jag testa!



Proteinbars att utvärdera i olika smaker. Kommer mer i bloggen om dem vid tillfälle.



Och melondricka i ett stort lass. Måste ju självklart också testas!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dag 70 - Förlängt abonnemang på Mamma Fitness

Idag förlängde jag mitt abonnemang på PT Online och Mamma Fitness Sweden. Har tänkt på det ett tag och pratat igenom med maken. Jag trivs ju så himla bra med träningspassen som Olga planerar till mig, receptbanken är suverän, jag får bra feedback/pepp plus jag behöver ha koll på kostintaget samt vikten (på ett lagom sätt). Sen att jag inte har kunnat hålla tassarna ifrån socker är ju en annan sak - då kan man ju inte skylla på någon annan att resultaten uteblir. Jag signade upp för 6 månader så då blir det till mitten på januari ungefär. Speciellt bra när jag kommer börja nytt jobb i slutet på juli för då brukar man ju ha svårt att behålla rutiner etc.

Kost: Gröna vågen...
Träning: Cykelpendling och promenad
Mentalt: Lite seg men glad. Börja kännas att man behöver semester :-)

Kassar, matlagning och stålplattor!

Jag är nu inne på min fjärde vecka med Viktväktarna och jag är väldigt positivt överraskad. Självklart är den stora boosten att stålplattan visar på viktminskning. Hittills 3,6 kg ner och imorgon är det dags för nästa invägning. Följ mig på Instagram så får du ta del av resultatet :-) Men jag vågar liksom inte hoppas på något resultat eller ha några förväntningar. Känner dock hur kroppen förändras och blir mindre här och där. Hoppas bara jag har styrkan och motivationen att fortsätta om ett bakslag skulle komma.

Men jag har bestämt med mig själv att jag fortsätter denna vägen hela abonnemangstiden dvs till november oavsett. För det kommer gå upp och ner och detta kommer ta tid. Påminn mig om detta när jag surar över uteblivna resultat... Jag får även jobba mycket med hjärnspökena att jo det går att äta så mycket mat om du gör bra val och samtidigt gå ner i vikt. Men det är en tankevurpa för mig och något jag får påminna mig själv om flera gånger per dag.

Fast å andra sidan är ju det j…

Hur går jag vidare?

Funderat länge på hur jag ska ta mig närmre ett av mina mål för i år dvs det där med att komma i mina fina klänningar igen. Jag har ju kommit så otroligt långt sedan jag började på denna hälsoresan för snart 10 år sedan. Holy crap är det så länge sedan jag vägde in på över 125 pannor, inte tog mer än typ 200 steg per dag och åt skräpmat och socker varje dag!!! Jag är så stolt över hur jag förändrat mitt liv men det är ju en livslång uppgift. Och det känns som för varje år, månad, vecka och dag lär jag mig något om mig själv och hur min kropp samt knopp funkar. Plus att jag fortsätter bygga mitt facit för mig!

Körde ju tidigare i år Itrim Fokus för att komma igång med träning. Då det bestod av 3 inspirationsföreläsning och 9 PT Small Group tillfällen. Och träningen funkar ju strålande nu men fråga inte om armhävningarna och Ica-Klassikern bara... Nu är jag redo för nästa steg - att ta tag i maten. Eller snarare planeringen av min mat och portionsstorlekarna. Att äta lagom portioner, gö…