Hmm min rumpa...

Okej min första reaktion var - NOOOOOO way jag lägger upp stegevideon på bloggen. Varför? För min RUMPA är ju enorm!!! Okej den har varit mycket större men det blir ju lite mer in your face att se den skutta fram så där bakifrån. När man bara ser sig framifrån i spegeln så kan man ju liksom förtränga vad som sticker ut där bak...

Men jag biter ihop och visar hela härligheten. Kanske kan det inspirera någon att kan hon, så kan jag dvs ja jag tränar mycket men det är fortfarande många kilon att släpa på och jag är ingen superkvinna. Fast att ge upp finns inte - jag kan slänga med kettlebells, jag kan övervinna stegen och jag kan mer än jag tror!!! Den där rumpan ska bli mindre så nu har jag framfört önskemål till PT Malou att det är rumpe- och lårövningar som gäller!

Fast åter till dagens träning... Jättekuligt pass! Jag känner mig stark och fick tillbaka självförtroendet efter tisdagens stångäventyr. Först 12:an på crossen, uppmjukning med pinne och balansövningar. Samtidigt som jag stod på balansplattan så skulle det helt plötsligt kastas medicinboll också plus att jag försökte pumpa Malou på åsikter om kost. (anledningen till det är att jag har fått en förfrågan om en ny tidningsartikeln men det får bli en hemlis just nu - återkommer jag lovar!)

Sedan över till mina fina bells. Den gången i olika intervaller eller vikter snarare. 1 kettlebell på 8 kg, 1 kettlebell på 12 kg, 1 på 16 kg och den sista på 20 kg (tungt!). Först halvsvingar x (Malou räknar ju...) antal på varje vikt dvs 8-12-16-20-16-12-8 och sedan fullsving på samma sätt (det är det ni ser början på i videon nedan). Lite andra övningar och sedan var det dags för the Stege.

Olika kombinationer av steg tex två nedsättningar i varje ruta, innan och utanför rutorna, höga knä, sidled och en massa andra. Plus rusningar och joggingturer. Tycker att jag och stegen har bondat lite. Jag skulle inte gå så långt och påstå att vi är bästisar men vi kan vistas i samma rum och ha en trevlig konversation. Jag har helt enkelt blivit snabbare i fötterna men snabbare ska jag bli!

Kettlebellssvingar - lite grann en av mina paradgrenar om jag får säga det själv :-)

Lite av mina olika stegkombinationer och ja nu kommer ni alla stirra på mitt gumpande arsle - vassego...

Stegen - the blooper dvs fötterna vart inte riktigt med :-)

Kommentarer

  1. Du har en snygg RUMPA Tina och den ska du vara STOLT över!!! Kan lägga ut min med så kan vi vara stolta över våra rumpor ;) Duktig du är!! Kram

    SvaraRadera
  2. Jisses...Tina, vad du är duktig!!!Var hittar du motivation för att träna så ofta och så hårt?Dela gärna med mig för jag vill också börja röra på mig men är liksom lat :(..och by the way, din rumpa är mycket sexig i de tajta byxorna...GO For IT:)Heja Tina/m.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Min motivation är att jag vill få en mer hälsosam och stark kropp. Plus att jag ju anmält mig till styrketräningsutbildning i augusti - då måste jag ju vara fit för att hänga med de andra deltagarna :-)

      Radera
  3. ajamen herrejisses..din rumpa...den är ju helt OK!!Blir så impad över dig..hur orkar du??
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack Susanne! Jag vill bli bättre och få en stark kropp där jag inte begränsas utav min kroppen eller knopp. Kram

      Radera
  4. Du är hur fin som helst Tina bra kämpat där kram Cee

    SvaraRadera
  5. har kollat klippen igen... fan va du är duktig tina!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack Johanna! Jag kollade precis också och blir lite stolt här i soffan :-)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Varför är jag öppen med min Gastric Bypass?

Jag är tillbaka...

Dag 70 - Förlängt abonnemang på Mamma Fitness